AntiStalker

AntiStalker - Motverkar stalking

Information - Community - Mötesplats - Forum

 

Anti stalking

Tips..

Forum > Stalking-fall > Egna upplevelser av stalking > Tips..

Skriv ut

Visar inlägg 1 - 2 av 2.

< [1]  >
Skrivet av nannie70 6 nov 2012 14:11
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

nannie70

(Medlem)

Första gången jag hörde ordet stalking så ville jag inte tro att jag själv var utsatt. Men inser mer och mer att detta förekommer i mitt liv och att det aldrig kommer att sluta. Försöker hindra personen i fråga att få information om mitt liv, men lyckas inte. Lyckas inte med blockeringar på sajter och det börjar nu kännas obehagligt. Det var visserligen värre förr, men märker att personen inte släpper taget om mig. Någon som har något tips eller knep till hur man ska kunna leva ett vanligt liv utan att känna sig iaktagen i allt man gör?
 
Skrivet av lena 31 jan 2013 10:41
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

lena

(Medlem)

En del stalkare slutar efter några år, men andra slutar aldrig. Själv stalkades jag av min närmaste granne från juni 1987 fram till juli 2012, när kräket dog. Nu finns ny lag mot stalkning och du kan ju prova att polisanmäla, men min erfarenhet är att polisen inte gör någonting, men polisanmäl ändå. Skriv upp allt som händer och spela in om du kan. Samla på dig så många bevis som möjligt och ge dig inte med polisen. Ring och tjata.

Här en bra artikel om stalkare:

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/psykologi/stalkarens-sardrag-uppstar-tidigt_169214.svd
 

< [1]  >