AntiStalker

AntiStalker - Motverkar stalking

Information - Community - Mötesplats - Forum

 

Anti stalking

Stalkningsförekomst?

Forum > Allmänt > Allmänt > Stalkningsförekomst?

Skriv ut

Visar inlägg 1 - 3 av 3.

< [1]  >
Skrivet av BenVit 28 okt 2017 14:32
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

BenVit

(Medlem)

Hej, jag är intresserad om förekomsten av sk diskret stalkning, dvs förföljande ordmobbning (vanligen låga ordvolymer) där stalkaren/mobbaren oftast är dold för offret.
1) Har du egen erfarenhet av att vara utsatt för diskret stalkning?
2) Känner du till att någon varit utsatt för diskret stalkning? Om ja, på vilket sätt känner du till det?
/Ben Vit
 
Skrivet av Faithless 27 nov 2017 20:27
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Faithless

(Medlem)

Hej,
Jag vet inte om mitt fall kan kallas diskret stalking lr inte men sedan jag skilde mig för ca 3 år sedan så har mitt liv blivit ett hel_te. Anonyma brev (snigel post) och mail till mig, arbetsgivare och flickvänner. Skumma samtal i mobilen där det bara varit "nästan" tyst m.m. De skulle ta flera timmar att räkna upp allt skit som den här människan håller på med.
Jag vet egentligen inte och har inga bevis på vem det är men egentligen helt klart vem det är.
Kanske är det diskret stalking? En sak är klar iaf att så länge detta håller på så kan jag inte ha någon relation med någon annan och det är nog det man vill....
Vh Faithless
 
Skrivet av BenVit 28 dec 2017 20:06
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

BenVit

(Medlem)

Hej,
Med diskret stalkning menar jag förföljande ordmobbning där stalkaren är dold för mig, tex bakom en vägg eller andra människor. Det förekommer att jag kan förstå vem det är som stalkar mig genom att jag vet vem som bor i en viss lägenhet och att jag känner igen den rösten. Dessvärre är det väl inget bevis. Ofta vet jag inte vem det är som verbalt stalkar mig och där har vi likheten med varandra med den okända avsändaren. I ditt fall tror jag att man kan vända sig till mailleverantören för att få ut uppgifter som tex IP-adressen. Likaså mobiloperatören att få ut vilket telefonnummer som ringde om man betalar 500 kr och att samtalet inte är äldre än två veckor.

Mvh Ben Vit
 

< [1]  >