AntiStalker

AntiStalker - Motverkar stalking

Information - Community - Mötesplats - Forum

Anti stalking

Samhällsprogram om stalking

Forum > Allmänt > Allmänt > Samhällsprogram om stalking

Skriv ut

Visar inlägg 1 - 3 av 3.

< [1]  >
Skrivet av KennethL 2 nov 2011 12:23
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

KennethL

(Gäst)

Hej,

Mitt namn är Kenneth och jag har redan skrivit PM till några av er. Jag arbetar med research för ett kommande samhällsprogram som helt behandlar ämnet stalkning.

Jag och mina kollegor vill gärna komma i kontakt med er som nu är utsatta för en för er känd eller okänd stalker.

Ni är välkomna att maila till mig, kenneth.larsson@strix.se, och känns det som om ni vill kan vi sedan ta det via telefon.

Mvh
Kenneth Larsson

Skrivet av KennethL 23 nov 2011 12:19
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

KennethL

(Gäst)

Mer info:

http://www.tv3.se/efterlyst/har-du-utsatts-stalking

Skrivet av Stilun 19 jan 2012 00:53
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Stilun

(Medlem)

Jag vill varna för det här programmet och Strix redaktion. Jag råkade för fem dagar sedan ut för programledaren Hans Aro (vars namn jag nämner här eftersom han är en offentlig person) med filmteam som helt utan förvarning eller presentation kastade sig över mig och försökte avkräva mig löften om att jag skulle sluta förfölja ett par i min by. Detta par har trakasserat mig med polisanmälningar i två års tid och skaffat sig besöksförbud som de förlorade efter en rättegång där det visade sig att de inte hade några sms, brev eller andra påstådda bevis mot mig. Mannen i paret har i flera år hängt efter mig och förstört sju år av mitt liv.
Hans Aro mer eller mindre skrek: "Kan du här och nu och för all framtid lova mig att du inte ska besvära X och X något mer?" om och om igen. Det verkar vara deras bärande programidé att de ska attackera folk på det här viset á la Byggfällan och avkräva löften. Aro menade att han har rätt att filma mig och publicera vad som helst om mig bara för att jag blivit dömd. När jag påpekade att jag inte blivit dömd för något som har med stalking att göra och att paret inte hade några bevis mot mig viftade Aro bort det med att "det spelar ingen roll att domstolen inte kunde bevisa att du skrivit breven, dom är från dig!!" Han påstod att jag springer på parets gata (som är kommunal och som jag varit på 2ggr sedan sept 2010) och sa att "du och jag VET att du inte har några vänner på den här gatan". Det var uppenbart att han talat med kvinnan i paret som är den som gjort flest polisanmälningar mot mig.
Jag har sällan råkat på något mer idiotiskt.
Jag har nu polisanmält paret för förtal och ofredande och skrivit till Strix redaktion om att jag absolut inte vill delta i deras program, samt försökt få prata med den ansvarige utgivaren, som påstod att det här bara är en idé de arbetar med och lite svävande sa att programmen kommer kanske kommer att sändas till våren...
Aro var påfallande arrogant, onyanserad och osaklig. De försöker skapa något som inte finns. Om någon som verkligen har problem med en stalker anlitar deras tjänster riskerar de att råka mycket illa ut. Om jag varit en äkta stalker hade jag försökt hämnas på den som angivit mig till programmet.
Jag råder er att inte ha något med dem att göra.
För den som undrar: Jag blev dömd för hemfridsbrott. Jag ringde på parets dörr och skällde ut mannen efter att han prejat mig med bilen, vilket var efter att jag bett honom sluta sms:a mig. Jag blev även dömd för att ha överträtt det utvidgade besöksförbudet som min advokat aldrig brydde sig om att överklaga. Det var samma advokat som sa att jag visst kunde använda min hästhage, trots att den låg nära parets hus. Lita aldrig på en advokat. :-/
Uppdaterat: 19 jan 2012 00:59  

< [1]  >