AntiStalker

AntiStalker - Motverkar stalking

Information - Community - Mötesplats - Forum

Anti stalking

Hjälp! Vän utsatt, vad göra?

Forum > Stalking-fall > Stalking-fall du känner till > Hjälp! Vän utsatt, vad göra?

Skriv ut

Visar inlägg 1 - 1 av 1.

< [1]  >
Skrivet av anonym-1 27 feb 2012 09:11
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

anonym-1

(Medlem)

Hejsan! Min bästa vän har varit utsatt för stalking i över ett år nu. Vi tror oss veta vem det kan vara, men han är anonym och vi vet inte säkert vem det är. Han har hackat sig in på både hennes telefon och facebook och mail, och han tar sig in i hennes lägenhet och fotar henne när hon sover mm. Han skickar bunttals med brev på bilder och skriver om ALLT hon gör och hotar att skada henne, han vet varenda liten sak hon gör och säger, och så fort hon träffar en kille så skriver han massa saker till han för att förstöra. Han har även skickat bild på hennes mormor och skrivit att han ska ge sig på henne. Hon har kontaktat polisen där hon bor men de gör ingenting, och efter besöken där har han hotat henne att skada henne ordentligt om hon går dit igen, och jag som nära vän (som bor 15 mil ifrån och inte alltid kan vara närvarande) känner att jag måste göra någonting åt saken nu, det funderar inte att hon mår som hon gör och är rädd varenda sekund på dygnet och knappt kan sova mer än någon timme på natten. Jag har mailat polisen där jag bor nu och tänkte ringa här någon dag, men vad mer kan jag göra, vem/vilka ska jag kontakta? Det här måste få ett slut innan någonting farligt händer. Snälla, hjälp!!
MVH En rädd vän!! (Vill inte skriva namn pga rimliga skäl, han ser ju allt ..)

< [1]  >