AntiStalker

AntiStalker - Motverkar stalking

Information - Community - Mötesplats - Forum

Anti stalking

Hjälp- han slutar inte, stalkat mig i 25år nu!

Forum > Stalking-fall > Egna upplevelser av stalking > Hjälp- han slutar inte, stalkat mig i 25år nu!

Skriv ut

Visar inlägg 1 - 3 av 3.

< [1]  >
Skrivet av slel82 25 jun 2022 19:03
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

slel82

(Medlem)

Hej,

Jag flydde 2019 från en våldsam man- han och jag var ett par i nästan 3 år, men vi hade varit ”bekanta” sen gymnasiet då han först föll för mig men inte jag för honom.

Under vår kärleksrelation så visade han mig mapp efter mapp med scheman, foton, Printscreens från Facebook osv ända från vi först träffades som vänner år 1997 och tyckte det var helt normalt????

Han stalkade mig tydligen även när han hade sambos…. Nu har han en relation sen ett år tillbaka, jag tog nyligen bort min skyddade id pga han tagit reda på vart vi bor (jag o mitt barn jag har med en annan man) och redan direkt när spärren lyftes så kom det upp överallt att han sökte på mig online och letade efter sätt att få kontakt med mig.

Jag vet inte hur jag ska hantera detta då han inte är som ”de vanligaste”-som slutar när de hittat en ny att lägga fokus på…. Uppe i 25 år nu och polisen la ner min anmälan trots bevis på fysisk o psykisk misshandel m vittnen osv….

Jag flydde dagen efter han hotade mig med en yxa….. han är farlig och han tar tydligen olika droger också vilket gör honom ännu mer labil…

Jag är rädd, vi bor på marknivå jag o mitt barn och vi de ingen hjälp att flytta till bostad högre upp, vi bor intill skog och ängar… pga det ekonomiska våldet han utsatte mig för också så har jag stora skulder- därför vägrar hyresbolaget låta oss flytta till annan lägenhet i deras område ….

Jag vet inte vad jag ska göra, vi kan inte flytta ifrån kommunen- mitt barn är tonåring och han har sina vän er och bra skola här.

Skrivet av Raven 20 dec 2022 14:00
Skriv ut Direktlänk

Raven

(Medlem)

Går det inte att få hjälp av en kvinnojour i ditt område så att du kan hitta en lägenhet högre upp?

Skrivet av RosaGrisen 29 feb 2024 20:24
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

RosaGrisen

(Medlem)

Tragiskt.

< [1]  >