AntiStalker

AntiStalker - Motverkar stalking

Information - Community - Mötesplats - Forum

Anti stalking

Min mans ex stalkar honom och sprider rykten om oss

Forum > Stalking-fall > Egna upplevelser av stalking > Min mans ex stalkar honom och sprider rykten om oss

Skriv ut

Visar inlägg 1 - 1 av 1.

< [1]  >
Skrivet av Solvind 17 okt 2017 14:53
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Solvind

(Medlem)

Hej,

Min man hade ett av- och på förhållande med en kvinna för några år sedan.
Han var aldrig seriös med henne då hon ljög om en massa konstiga saker, hade samarbetsproblem på de arbetsplatser hon var på och aldrig kunde behålla något jobb, klagade på hans dotter, hon drack för mycket och försöker på olika sätt kontrollera honom. Förhållandet var destruktivt och fullt av konflikter, hot och gräl.

Han gjorde slut och träffade en ny kvinna som han blev förälskade i men hans ex förföljde, spred falska rykten, trakasserade både henne och honom på många sätt så den här kvinnan gjorde slut med honom.

Vi träffas och hon börjar då förfölja oss. Skriver fula saker till oss, påstår att jag har slagit henne, att jag kastat drinkar på henne på krogen, att min man sprider skitsnack om henne, att HAN skall sluta kontakta HENNE (vilket han inte gör). Hon kontaktar hans arbetskamrater och pratar strunt om honom. Hon stirrar ut hans dotter då de bor i närheten av varandra.

Hon bevakar våra Face Books och kollar vilja vänner vi har och sprider rykten till dem om honom och oss.

Det här är jättejobbigt och vi har kontaktat polis flera gånger och då fått rådet att anmäla men en av de jag pratade med förklarade att oftast blir det inget av anmälan så det känns tröstlöst.

Vi har funderat på att resa ett civilmål mot henne och begära kontaktförbud men vet inte hur stora chanserna är att hon skall få detta besöksförbud.

Vad skall vi göra? Det här fräter sönder oss.

< [1]  >