Han sprutar syror, jordbruksgifter och spilloljor på allt. Han bor 300 meter bort i ett kalkonhus och har bott där i alla sina snart 70 år och vi är grannen som utsätts för hatet, avundsjukan. Det tog kanske 10 15 år innan vi fattade hur det förehöll sig...Han sitter ute och bevakar och lyssnar, när vi kör bort vi kommer . Vi har staket 220 cm med taggtråd och hundar med det är inget problem. Han sprutar syra på hundarna och de springer. ..sprutar på tvätten lakan strumpbyxor, in genom fönster dörrar i växthus förstör växter som fräts bort, sprutar bort samingar av växter jag försöker odla, grönsakslanden,..lilla hunden var inne och han sprutade in genom kattluckan..hunden angrep troligen sprutan, hon blev blind över dagen började trilla omkull och hostade svårt så vi fick gå till veterinären så fick gå bort. Vi har sett honom 3 ggr men det räckte inte för att fälla honom. Sprutan en 7 - 8 liters som han har i en rem runt halsen. Han skulle spruta på dottern och barnbarnet över staketet men vi såg och jag skrek till,..han sprang genom sädesåkern till sitt Försäkringsbolaget tog prover och det visade sig vara arsenik och kvicksilver i provet på dörrkarmen. Det kändes först som han fanns bakom min rygg, men när vi blev mer uppmärksamma såg vi att han hade hjälp av sina halvbröder och en utomstående som kontrollerade oss när vi kör bort och bevakar när vi kommer hem. Vi har själva byggt vårt hus och arbetat upp trädgården som är stora intresset. Han fick ett knarkarpar att sätta eld på stallet och bilen, husbilen och en stor båt som stod uppallad framför. Vi hörde samtalen mellan dem de pratade högt.
Vi har gjort ca 150 polisanmälningar,överklagande till åklagare och till utvecklingsnämnden och JO. ingenting...rättssamhället i ett nötskal.
Vi lever under svår ångest och han fortsätter att förstöra med gifterna. hällt i brunnen minst 2 ggr bl.a Tolylfluanid..
Han kontrollerar när vi åker bort och går hit och sprutar gifter på huset buskar och hundarna, ibland om nätterna, när vi sover, särskilt när det är månljust...