AntiStalker

AntiStalker - Motverkar stalking

Information - Community - Mötesplats - Forum

Anti stalking

Han tränger sig in i mitt liv

Forum > Stalking-fall > Egna upplevelser av stalking > Han tränger sig in i mitt liv

Skriv ut

Visar inlägg 1 - 3 av 3.

< [1]  >
Skrivet av Isabella 21 jul 2015 10:51
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Isabella

(Medlem)

För lite över 3 år sedan började jag jobba med en man som ett halvår senare började stalka mig. Det tog lång tid innan jag förstod att han gjorde grova intrång i mitt liv, han råkade försäga sig om saker som visade att han visste otroligt mycket om mig.

Han manipulerade mina känslor för honom, genom att säga saker han visste "skulle gå hem". Han gav sken av att vara en helt annan person än han egentligen är, allt handlade om manipulation. Han var inte ens singel, men påstod sig vara det.

Vi inledde en affär som jag ganska snabbt avbröt pga hans tendens att antingen vara extremt på eller bara försvinna utan spår. Egentligen trodde jag att jag tyckte om honom, men det var hans beteendemönster som fick mig att backa ur. Han tillät inte att vi avslutade, därför slutade jag så småning om jobba med honom. Inte heller det hjälpte. Han släppte aldrig taget om mig. Tack och lov har han aldrig varit aggressiv fysiskt eller hotfull. När vi bråkar säger han att vi aldrig mer ska höras, vilket han aldrig håller.

Nu visar det sig att han gör intrång på min dator (förmodligen läser han detta meddelande, jag har ingen frihet alls längre) han har en tracking device på min bil eftersom han vet exakt var jag är när jag kört. Han skickar gubbar att förfölja mig och han avlyssnar mig på vissa platser. Han stalkar fester som jag går på och hänger med på familjeresor. För några månader sedan körde han förbi mitt hotellrum när jag var på familjeresa. Han brukar sällan ta kontakt med mig men tränger sig in i mitt liv, ovälkommet. Det här har till följd att jag känner mig otrygg hemma, funderar på att lämna Sverige och starta ett liv någon annan stans, jag skannar av miljöer när jag är ute, jag är orolig och har extrema sömnsvårigheter. Det jobbigaste är nog att inte veta när det ska ta slut. Om det rör sig om 2-3 år totalt har jag snart betatat av det och kan pusta ut... men vissa stalkare förföljer sina offer i 20, 30 år. Det känns ibland outhärdligt att inte veta när det ska ta slut, även om han varken hotar mig eller ens tar direktkontakt. Han dyker bara upp på alla möjliga platser där jag är och jag är rädd för vad han är kapabel till.

Just nu vore det skönt att prata med andra som är utsatta. Hör gärna av er. Styrka till alla offer för stalking!

Skrivet av Sommar2015 4 aug 2015 21:22
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Sommar2015

(Gäst)

Hej Isabella!
När jag läser din berättelse så är det detsamma för mig.
Jag bodde granne med min stalker. Det första han kom in i min lägenhet så ringde alla varningsklockor. Men jag sa till mig själv att inte vara överkänslig och det var i det långa loppet bra. För då fick jag reda på att han hade övervakat mig genom dator och att ta sig in i minlägenhet. Så jag fick då bekräftelse på att det var någon som varit inne i min lägenhet när jag inte var hemma.
Så flyttade jag efter ett halvår då jag förstod att detta inte skulle gå att bryta men det blev ännu värre då. Så nu har han förföljt mig i 2 år och jag kan inget göra dessutom så får han andra att förfölja mig genom att spela upp ett samtal jag hade med honom som han då spelade in. Han provocerade mig för han visste att jag var stor motståndare till prostitution så jag talade om vad jag tyckte om dessa sexköpande män.
Så han har spridit detta samtal där jag var ensam som pratade och efter det så har jag mött hundratals män som tittar på mig och skrattar några spottar framför fötterna på mig.
Jag håller med dig att det är inte kul och en sådan människa är ju riktigt sjuk.
Ja som du skriver vi måste nog försöka att gå samman på något sätt så att vi kan stödja varandra och kanske få uppmärksamhet på detta problem. Det handlar om mycket sjuka män och kvinnor som behöver vård

Skrivet av oscar79 14 sep 2017 22:08
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

oscar79

(Medlem)

Skrämmande, men mycket intressant upplevelse.
Uppdaterat: 15 sep 2017 08:10  

< [1]  >