AntiStalker

AntiStalker - Motverkar stalking

Information - Community - Mötesplats - Forum

Anti stalking

Hjälp!

Forum > Stalking-fall > Egna upplevelser av stalking > Hjälp!

Skriv ut

Visar inlägg 1 - 2 av 2.

< [1]  >
Skrivet av cecdan 16 okt 2014 23:10
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

cecdan

(Medlem)

Jag vet inte vad jag ska göra längre.

Min man var otrogen mot mig för ett tag sedan. Vi bestämde att vi skulle lägga händelsen bakom oss och gå vidare. Det finns bara ett problem. Kvinnan han va involverad med vägrar lämna oss i fred och har bestämt sig för att hon ska förstöra vårt äktenskap (hennes ord) hon ringer konstant både från sitt nummer o privat till min man och smsar hur mkt som helst. Hon har under en längre tid förföljt mig i olika sociala medier som tex facebook. Som jag nu tagit bort pga av det. Trots att jag gjort alla säkerhetsinställningar som går kmr hon ändå åt vissa bilder på mig som min familj lagt upp! Ja hon är även inne på deras sidor. Hon har såklart flera fbkonton som hon använder. Hon har varit hemma hos oss också. Vi har ju små bsrn som jag vill ska skyddas från hennes gift.

Min man bytte nr och bad om hemligt. D va tyst i ca 1 mån sedan fick hon tag på hans nummer på nåt sätt.

Jag vet inte längre vad jag ska ta mig till?! Hur får hon tag på ett nr som vi gjort hemligt?? Kan man inte åtgärda detta på något sätt? Hur ska jag någonsin kunna lägga detta bakom mig om hon är som en igel och vägrar lämna oss ifred!!??

Finns det nåhon dom har råd om hur jag ska hantera henne?

Skrivet av Solvind 17 okt 2017 15:05
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Solvind

(Medlem)

Hejsan,

Jag och min man är också förföljda av min mans ex (han hade ett tidigare, destruktivt, förhållande med henne).

Jag undrar hur det har gått för dig och er och om ni vidtagit några åtgärder. Har ni anmält och hur blev ni i så fall bemötta?

Det enda polisen råder mig till är att anteckna allt som händer och att spara alla SMS som hon skickar in. Polisen kan inte göra så mycket mer än att ta emot en anmälan och be henne sluta men de kan inte göra något om det inte blir våldsamt.

Berätta gärna hur det går för dig, jag är mycket intresserad.-

Må gott

< [1]  >