Jag skriver till Er eftersom jag blivit utsatt för allvarlig kränkning av mitt privata-intima liv samt psykologisk våld under ett års period. En bekant har nämligen spionerat mig genom en applikation som han (utan min vilja) installerade på min mobil. Detta är ingenting som man själv kan upptäcka om det inte är spionen-kriminell i frågan som avslöjar det för en. Så är mitt fall. J
Jag hade ingen aning om att sånt var möjligt och på ett så snabbt och enkelt sätt.
Det som som har varit så hemskt och väldigt jobbigt för mig och som har fått och får mig att forlura mycket av min lediga tid är att detta gjordes på en mobil som är mindre avancerad. Det har därför tagit väldigt mycket tid för mig att SJÄLV ta reda på vad som gjordes på min mobil och hur. Det har varit en hel chock att få veta att jag blev avlyssnad i ett år!
Jag misstänker 90% dessutom at den här personen hade också kontroll på min dator och har kunnat se allt om mitt mest intima liv även där.
Det är en helt sjukt historia som tar mer en två- tre timmar att berätta.
Man känner sig hel enkelt psykologiskt våldtagen.
Och till skillnad från en fysik våld (även om jag inte alls vill göra någon jämforelse!!) känner man i mitt fall en otrolig maktlöshet och ensamhet pga det är väldigt svårt att hitta någon bevis på det man blivit utsatt för. Det är helt enkelt lättare att vara kriminell och spionera andra människor när som helst än att vara offer och komma fram till bevis.
I alla fall skriver jag till Er för att jag söker andra kvinnor som blivit utsatta för stalking och spioneri genom sitt mobil.
Jag har blivit utsatt för både och. Det är väldigt lätt (som jag tyvätt fick lära mig) att genomföra stalking genom att installera i några minuter en applacation i offrets mobilen. På det här sättet (och så har det varit för mig) kan stalker ringa okända samtal så kallade "ghost" dvs som försvinner från skärmen och som inte registreras i mobilens samtalsli sta.
Min fråga är väldigt specifict.
Är det någon som också blivit utsatt för det här? antingen okända samtal som försvinner (stalking) eller/och spionering genom mobilen??
Är det någon annan som känt att en annan person bevakade/spionerade en genom att skicka signaler mm genom mobil som visade att den här personen (stalker) alltid visste var ni gjorde och sa och med vem och när??
Det är väldigt viktig. Jag vill gärna skapa en grupp utsatta i ämnet "stalking /spioneri/psykologisk våld med hjälp av mobil-ny teknologi".
Jag vill gärna kontakta andra personer som önskar veta mer om detta och om hur
man kan påverka i syfte att skydda sig mot detta. Tillsammans kan vi hjälpas åt snabbare och hjälpa andra utsatta få hjälp direkt!
Kontakta mig gärna om ni känner samma behov/intresse.
MVH
Carla
carlap@comhem.se
Min mobil får inte in telia de senaste två veckorna utan ett annat som hetr S24F. Är det någon som vet vad det är, det går inte att ta bort detta och ändra till Telia. Sen så är det två konstiga fyrkanter högst uppe på mobilen en blå och en röd. Någon som vet vad detta är. Paranoid har man blivit efter flera år...
// ChEO
Ja en stalker spionerar för att samla info som kan användas som hot när dem behöver hota sitt offer. Jag har blivit utsatt både fysiskt och psykiskt av min fd under 3 årstid och det verkar inte som att han tänkt att lägga av. Nu lever jag iallafall ifrån honom så att han inte har en chans att spionera Iallafall inte i min dator eller telefon som han gjort innan. Nu stalkar han mig på jobb o förföljer mig Istället