AntiStalker

AntiStalker - Motverkar stalking

Information - Community - Mötesplats - Forum

Anti stalking

Jag är utsatt av en stalker

Forum > Stalking-fall > Egna upplevelser av stalking > Jag är utsatt av en stalker

Skriv ut

Visar inlägg 1 - 2 av 2.

< [1]  >
Skrivet av Tvillingmamman 25 nov 2010 22:25
Skriv ut Direktlänk
Jag har blivit förföljd av en man i flera år. Jag har aldrig haft en relation med denna person utan han är en främling för mig. Han kom i kontakt med mig då jag jobbade som handläggare vid en statlig myndighet och han blev då kär i mig. Han försökte på alla sätt och vis att komma i kontakt med mig och det hela trappades succesivt upp. Hela historien är väldigt lång men jag kan kortfattat berätta att det har utfärdats besöksförbud, jag har haft personlarm, det har varit flera rättegångar och han har blivit straffad. Till slut våldtog han två kvinnor och inbillade sig att det var mig som han hade sex med. Jag har själv både man och två barn men han som förföljer mig anser att jag är otrogen eftersom jag har skaffat barn med en annan person. Detta har nu pågått i 6 år och han ger sig aldrig. När ska han ge upp??

Skrivet av Ironlion 3 okt 2011 14:18
Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Ironlion

(Medlem)

Hej,
Vilken jobbig situation du hamnat i. Jag hoppas verkligen att det löser sig.

Jag jobbar själv som säkerhetschef i en större organisation och har dessvärre lång erfarenhet av stalkerärenden. I och med att du jobbar på en statlig myndighet, föreslår jag att du vänder dig till er säkerhetsavdelning/funktion. Jag är övertygad om att dom kan hjälpa dig.

Lycka till!

Mvh
Ironlion

< [1]  >